General Motors (GM) va retrage brandul Chevrolet din Europa, din 2016, pentru a se concentra pe mărcile Opel și Vauxhall și a evita concurența între produsele grupului pe o piață marcată încă de criză, transmite Bloomberg.
Chevrolet va opri livrările în Europa până la sfârșitul lui 2015, dar va rămâne în Rusia, a declarat vicepreședintele GM Steve Girsky.
Costurile de reorganizare vor fi cuprinse între 700 de milioane de dolari și 1 miliard de dolari.
Măsura pune capăt eforturilor GM de a folosi Chevy, unul dintre cele mai bine vândute branduri din America de la introducerea sa în 1911, pentru a compensa pierderile generate de Opel și Vauxhall în Europa.
Cele două divizii și-au menținut în acest an cota pe piața europeană, dar cea a Chevrolet a scăzut.
Girsky a explicat că performanțele financiare inacceptabile ale brandului în regiune au contribuit la decizia de retragere a brandului.
„Măsura elimină o parte din concurența între brandurile companiei. Dar trebuie să ne păstrăm simțul proporțiilor, Chevrolet nu a avut niciodată foarte mult succes în Europa și nu există garanții că Opel va câștiga automat cotă de piață”, a arătat Juergen Pieper, analist la Bankhaus Metzler în Frankfurt.
GM este pe locul patru în funcție de vânzări, între grupurile auto din Europa, în urma Volkswagen, PSA Peugeot Citroen și Renault.
Grupul american a înregistrat din 1999 pierderi de peste 18 miliarde de dolari în Europa, incluzând un rezultat negativ de 214 milioane de euro în trimestrul al treilea al acestui an.
GM a comercializat modele Chevrolet în Europa din 2005, aplicând marca grupului modelelor low-cost fabricate de divizia Daewoo în Coreea de Sud.
Anul trecut, înmatriculările Chevrolet în Europa au scăzut cu 2,5%, la 172.000 de vehicule, brandul având o cotă de piață de 1,4%, potrivit datelor Asociației Producătorilor Auto Europeni.
Opel și Vauxhall au livrat anul trecut în Europa 834.800 de vehicule.
În primele 10 luni ale acestui an, vânzările Chevrolet pe piața europeană au scăzut cu 17%, iar cota de piață s-a redus la 1,2%. Livrãrile Opel și Vauxhall au înregistrat un declin de 3% în regiune, relativ egal cu contracția pieței mondiale, iar cota combinată de piață s-a menținut la 6,7%.